Δημιουργία διδακτικών ακολουθιών για τη Θερμοδυναμική της Β' Λυκείου: Επιστημολογικές και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις

Τα τελευταία αρκετά χρόνια, η ενότητα της Θερμοδυναμικής στην Ομάδα Θετικού Προσανατολισμού της Β’ Λυκείου είναι κατά κάποιο τρόπο διδακτικά αποδυναμωμένη λόγω της αποσύνδεσής της από την εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και λόγω της μη οργανικής της ένταξης τόσο μέσα στην ύλη της ίδιας της τάξης/ομάδας προσανατολισμού αλλά και της γυμνασιακής-λυκειακής φυσικής γενικότερα. Ταυτόχρονα όμως, είναι η μοναδική ενότητα που εφοδιάζει με κάποιες απαραίτητες αρχικές γνώσεις τους μελλοντικούς φοιτητές σχολών φυσικών επιστημών, πολυτεχνείου και τεχνικών σχολών, ενώ μπορεί να ενδυναμώσει την επιστημονική καλλιέργεια του συνόλου των μαθητών ως πολιτών σε έναν ολοένα και πιο σύνθετο επιστημονικό και τεχνολογικό κόσμο.

Για τους παραπάνω λόγους, η ενότητα της Θερμοδυναμικής αποτελεί εξαιρετική περίπτωση για τους/τις καθηγητές/-τριες φυσικής να δοκιμάσουν σύγχρονους εναλλακτικούς τρόπους στη διδακτική τους προσέγγιση - για τη συγκεκριμένη ενότητα καθεαυτή, αλλά και ως μελέτη περίπτωσης που θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα για την διδασκαλία κι άλλων ενοτήτων της φυσικής. Το περιεχόμενο σε αυτό το blog αυτή έχει ως στόχο να εφοδιάσει τους/τις καθηγητές/-τριες φυσικής με μια σειρά επιστημολογικών και παιδαγωγικών εργαλείων πάνω στη θερμοδυναμική ώστε να μπορούν οι ίδιοι/-ες να αναπτύξουν μια διδακτική ακολουθία που να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο τόσο στη διδασκαλία όσο και στη μάθηση της ενότητας.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Προσομοίωση IGasES για τον Πρώτο Θερμοδυναμικό Νόμο